Mestský okruh a pešia zóna

 Po vybudovaní Zemplínskej Šíravy zažila oblasť nebývalý rozmach turizmu. V niektorých rokoch mala Šírava dokonca väčšiu návštevnosť ako Vysoké Tatry.  Z toho však pre mesto plynuli i mnohé negatíva. Jediná cesta na Šíravu totižto viedla priamo centrom mesta. V meste sa tvorili hodinové zápchy. Preto košický Stavoprojekt spracoval Územný projekt centrálnej zóny, ktorého autorom bol I. Suchý.

územný plán mesta michalovce rok 1968
ÚP michaloviec


Cieľom tohto projektu bolo vytvoriť cestný okruh okolo námestia kde by sa sústredila doprava. Po celom obvode vznikli obslužné parkoviská, čo umožnilo venovať námestie chodcom.
Mestský okruh Michalovce
kresba mestského okruhu
   Pešia zóna v Michalovciach je jednou z najstarších na Slovensku. (Niekde som sa stretol s tým že najstaršia no Google tvrdí že najstaršia je v Trnave. Takže nám musí stačiť druhé miesto :-D )
Okružná križovatka pod hotelom Družba, pri Stráňanskom moste
kruháč u muzea

  Čo sa týka hmôt, výstavba v centre mala byť dvojpodlažná a uzatvárať ju mali výškové dominanty na oboch koncoch. Na západnej strane je to združená administratívna budova na východnej zase hotel Družba a vežiaky na Stráňanoch.
   Mestský okruh síce nebol doteraz dokončený, pretože sa čakalo na dokončenie nemocnice. Pri výstavbe nemocnice novej generácie sa areál otvoril a vznikol chýbajúci prejazd.


     

Komentáre