Kostolné Námestie

Po presunutí autobusovej stanice k železničnej sa vynorila otázka čo ďalej s Kostolným Námestím. Vedenie mesta vypísalo súťaž na architektonické riešenie územia a tu sú výsledky

Moje komentáre:

Návrh A
anonýmny návrh A rekonštrukcie Kostolného námestia v Michalovciach


 +  veľmi zaujímavé prvky mobiliáru síce len nájdene na internete z iných metropol ale svojím moderným vzhľadom by tvorili pekný kontrast k historickým budovám.
 -  úplne zbytočné zdvihnutie celého námestia a schody
 -  schodovité hľadisko pri kostole blokuje priehľady od kostola na kaštieľ a rotundu. Pričom tieto dve stavby spolu komunikujú už stáročia a preto by som medzi nich nestaval nič.


Návrh B

anonýmny návrh B rekonštrukcie Kostolného námestia v Michalovciach
 +  nápad umiestniť na námestie modely všetkých cirkevných stavieb mesta vrátane zaniknutých je výborný
 +  Prepojenie Námestia Osloboditeľov, Kostolného a Stráňanských mostov, lávkov je super myšlienka.
 -  nerieši dopravnú obsluhu a parkovanie
 -  Umiestenie informačného centra na pohľadovú osu námestia mi príde neštastné. No túto budovu si dokážem predstaviť na mieste súčasneho kovového prístrešku, uzatvárajúc tak námestie zo severnej strany a tvoriacu plynulý prechod do parku.
 +  celkovo sa mi tento návrh pozdáva viac


Zhrnutie

Nechápem prečo sa návrhy držia hraníc vymedzených starou autobuskou. Park na západ od múzea podľa mňa patrí k námestiu a návrhy by sa mali zaoberať i ním. Taktiež mi tu chýba snaha prepojiť námestie s riekou.
Pri takom dôležitom mestskom priestore by to rozhodne chcelo viac návrhov a nápadov. A najme diskusiu.

     

Komentáre